Verbe Neregulate in Limba Italiana la Indicativ Prezent sapere (a stii), stare (a sta), fare (a face), venire( a veni), potere ( a putea)





  • Pe langa verbele regulate care se conjuga dupa anumite regului, in limba italiana ca si in limba romana avem si verbe neregulate care vor trebui invatate pe de rost.

    Mai jos vei gasi cateva exemple de verbe neregulate conjugate la indicativ prezent: sapere (a stii), stare (a sta), fare (a face), venire( a veni), potere ( a putea). Hai sa vedem cum se conjuga aceste verbe:

    Sapere = a sti

    Io so - eu stiu
    Tu sai
    Lui/lei sa
    Noi sappiamo
    Voi sapete
    Loro sanno


    Stare = a sta

    Io sto - eu stau
    Tu stai
    Lui/lei sta
    Noi stiamo
    Voi state
    Loro stanno



    Fare = a face

    Io faccio - eu fac
    Tu fai
    Lui/lei fa
    Noi facciamo
    Voi fate
    Loro fanno



    Potere = a putea

    Io posso - eu pot
    Tu puoi
    Lui puo
    Voi potete
    Noi possiamo
    Loro possono

    Venire = a veni

    io vengo - eu vin
    tu vieni
    egli viene
    noi veniamo
    voi venite
    essi vengono



    Cuvinte Cheie: invata limba italiana repede vorbita pronuntie lectii audio video gratuite gramatica vocabular dictionar gratuit online free italieni nativi dialecte italiene italienesti Interactiv si Curs Pentru Copii Incepatori Ghid de conversatie Mediu Avansati Fara Profesor Pronuntie Audio Gramatica Online Cursuri Traduceri Romana-Italiana Italiana-Romana Conversatii Translator Italian-Roman Roman-Italian
    Template by B. Bits