Propozitia Negativa in Limba Italiana - Gramatica pentru Incepatori gratuit online


  • Astazi vom invata cum sa formam propozitii negative in limba italiana.

    Verbul- Modul indicativ- Forma negativa

    In limba italiana, forma negativa a verbului se contruieste cu ajutorul adverbului negativ ‘non’, care se aseaza in fata verbului principal:

    Non mi piace fare la spesa.
    Nu-mi place sa merg la piata.

    Atunci cand este precedat de pronumele negative : nessuno (nimeni), nulla (nimic) sau de conjunctiile negative precum nemmeno, neanche, neppure (nici macar), adverbul de negatie ‘Non’ nu mai apare in propozitie:

    Nessuno é venuto da noi. (Nimeni nu a venit la noi)
    Nulla mi piace qui. (Nu-mi place nimic aici)

    Nemmeno sa come si chiama (Nici macar nu stie cum se cheama)
    Neppure viene a visitarci. (Nici macar nu vine sa ne viziteze)

    Atunci cand verbul nu este precedat de nici un pronume negativ sau conjunctive negativa, adverbul de negatie ‘non’ apare in propozitie:

    Non mi piace nulla. (Nu-mi place nimic)
    Non voglio niente. (Nu vreau nimic)
    Non sa nemmeno dove si trova. (Nici macar nu stie unde e).



    Cuvinte Cheie: invata limba italiana repede vorbita pronuntie lectii audio video gratuite gramatica vocabular dictionar gratuit online free italieni nativi dialecte italiene italienesti Interactiv si Curs Pentru Copii Incepatori Ghid de conversatie Mediu Avansati Fara Profesor Pronuntie Audio Gramatica Online Cursuri Traduceri Romana-Italiana Italiana-Romana Conversatii Translator Italian-Roman Roman-Italian
    Template by B. Bits